Списъкът с любими продукти е празен.

Устойчиво развитие

2020 2019 2018 По-стари

ИКЕА премахва от асортимента си алкалните батерии за еднократна употреба до 2021

01 октомври 2020

Това решение е част от глобалната стратегия за устойчиво развитие на шведския бранд.

ИКЕА обяви, че започва да ограничава производството и продажбата на алкални батерии с тенденцията да предлага все повече акумулаторни такива. Това е поредната стъпка към положително влияние върху околната среда, която е част от плана за устойчиво развитие на компанията в световен мащаб.

Глобалният проблем със замърсяването, намаляването на природните ресурси и отделянето на вредни емисии засяга чувствително днешния свят. Основната причина е свърхконсумацията, която е обвързана със закупуване, използване и изхвърляне на продукти от ежедневието. Един от тях е батерията за еднократна упротреба, познатата алкална батерия, чийто живот приключва, когато зарядът й наближи половината от нейния капацитет. Изхвърлянето на еднократните батерии с общите отпадъци и липсата на достатъчно пунктове за рециклирането им довежда до масово замърсяване на почвите и водите.

Поради тази причина ИКЕА предприема малки стъпки за справяне с проблема чрез  замяна на алкалните батерии с акумулаторни. Те осигуряват максимално удобство и комфорт чрез възможността за многократно зареждане, като това значително повишава експлоатационния им живот. Специфично свойство на всички акумулаторни батерии, което при алкалните липсва, е работата с едно постоянно ниво на енергия, т.е. те поддържат на едно равнище своята производителност.

„Ползването на акумулаторни батерии носи всички преимущества, от които се нуждае съвременният потребител. Започвайки от спестяването на пари и време, стигайки до високата производителност и приносa им за опазване на околната среда. Ние от ИКЕА подкрепяме устойчивия начин на живот и можем уверено да кажем, че употребата на презареждащи се батерии е в пълно съответствие със съвременните стандарти за устойчиво развитие.“ – коментира Каролайн Рийд, мениджър устойчиво развитие на ИКЕА.

През 2019 г. шведският бранд продаде около 300 милиона алкални батерии в световен мащаб. Изчисленията показват, че ако хипотетично всеки потребител смени алкални батерии ALKALISK с акумулаторни LADDA и ги зарежда само 50 пъти, намаляването на отпадъка глобално ще бъде до 5000 тона на годишна база. А една батерия LADDA би могла да се зарежда до 500 пъти.


ИКЕА инвестира 200 милиона евро, за да ускори действията си по положително влияние върху климата до 2030

28 ноември 2019 г.

Използване на повече възобновяема енергия и премахване на въглерод от атмосферата са само част от бъдещите планове на компанията.

Във връзка с предстоящата конференция на ООН по изменението на климата (COP25) в Мадрид, Inter IKEA Group обяви решението си да инвестира 200 милиона евро, за да ускори процеса по превръщането си в бизнес компания с положителен ефект върху климатичните промени. Инвестицията ще бъде в две основни насоки - преобразуване на веригата от доставки с цел използване на възобновяема енергия и премахване на въглерод от атмосферата чрез залесяване, възстановяване на деградирали горски територии и по-добри практики за управление на горите.

„Нашата цел е да намалим повече емисии на парникови газове до 2030 г., отколкото цялата верига за формиране на стойност на ИКЕА излъчва, като същевременно разрастваме бизнеса си. За да постигнем тази цел, ще продължим да инвестираме в области, които оказват положително въздействие“, казва Торбьорн Льоф, изпълнителен директор на Inter IKEA Group.

Компанията ще подкрепи амбициозната цел да се използва 100% възобновяема енергия (електричество, отопление, охлаждане и други горива) в производството си до 2030 г., като междувременно е планирана и инвестиция в проекти, насочени към премахване и съхраняване на въглерод чрез залесяване и отговорно управление на горите. Според Междуправителствената експертна група по климатични промени (IPCC) глобалните емисии на парникови газове ще намалеят значително, ако обезлесяването бъде спряно.


Детски рисунки се превръщат в плюшени играчки с „Вълшебния конкурс“ на ИКЕА

01 ноември 2019 г.

Всички приходи от продажбата на играчките SAGOSKATT отиват в полза на проекти за деца в България.

Стартира ежегодният конкурс за детска рисунка на ИКЕА, в който творенията на децата на лист хартия могат да „оживеят“ и да бъдат произведени като плюшена играчка от колекцията SAGOSKATT. „Вълшебен конкурс 6“ и колекцията SAGOSKATT са част от кампанията Let’s Play, която извежда на преден план ролята на играта – не само за децата, но и за всички хора – защото играта е незаменима човешка потребност.

Тази година конкурсът за деца от 1 до 12 г. е отворен от 1 до 17 ноември 2019 г. и е част от инициативата на ИКЕА, която подкрепя правото на всички деца да играят повече всеки ден. Всеки участник трябва да качи рисунка на своя въображаем приятел на специалната платформа ikeaplay.bg.

Рисунките от миналогодишния конкурс вече са произведени и са част от колекцията плюшени играчки SAGOSKATT на ИКЕА. Всички приходи от продажбата на колекцията отиват за подпомагане на програмите на УНИЦЕФ България, за да могат повече деца у нас да получат достъп до образование и бъдеще, изпълнено с възможности.


ИКЕА обяви седмица на нулевия отпадък

31 май 2019 г.

Тази седмица се проведе поредната инициатива на ИКЕА в подкрепа на устойчивия начин на живот.

През изминалата година ИКЕА представи глобална стратегия „За хората и планетата“, чрез която заяви, че ще премахне всички пластмасови продукти за еднократна употреба от асортимента на ИКЕА в световен мащаб до 2020 г. А в срок до 2030 г. всички продукти на бранда ще бъдат проектирани в съответствие с принципите на кръгова икономика като се използват само възобновяеми и рециклирани материали до 2030 г.

В рамките на месец май ИКЕА реализира кампанията „Нов живот за старите мебели“, съвместно със стартиращата българска платформа за ъпсайклинг - reUse. Целта бе да се реновират мебели от ИКЕА, които са близо до края на експлоатационния си цикъл, за да бъде удължен периодът им на употреба. Кампанията завърши с изложба, на която реновираните мебели бяха разпродадени.

Също така компанията се включи като партньор и в проекта „Благичка – Zero waste”- първото заведение в България, което следва философията за нулев отпадък. "Ключовият момент, за да повярват хората, че е напълно възможно да не бъде генериран отпадък, е начинът, по който купуваме продуктите. Залагаме на такива, които не са в пластмасови опаковки, пазаруваме насипно, с наши торби, кутии, буркани, бутилки за многократна употреба от ИКЕА. На второ място идва начинът, по който готвим", сподели Блажка Димитрова, която е основател на Благичка – кухня с кауза и собственик на заведението.


ИКЕА и българска платформа за ъпсайклинг представиха изложба с реновирани мебели

09 май 2019 г.

По време на събитието бяха засегнати темите за кръговата икономика, както и ползите от процеса наречен upcycling.

ИКЕА откри изложбата „Нова форма на живот“, която е част от кампанията „Нов живот за старите мебели“, организирана съвместно със стартиращата българска платформа за ъпсайклинг – reUse и Cleantech Bulgaria- бизнес мрежата за чисти технологии и зелен бизнес.

На изложбата бяха представени реновирани мебели от ИКЕА, които могат да бъдат разгледани от 9 до 12 май в Gallery 2.0 Реновираните мебели ще се продават онлайн на shop.reuse.bg.

Главната идея на кампанията постигането на промяна в отношението към ненужните мебели и опазването на природата. Подкрепяйки дейността на reUse, ИКЕА има за цел да представи нови ползи от повторното използване, рециклиране и отговорно управление на отпадъците.


ИКЕА предприема активни действия по отношение начина ни на живот в синхрон с природата

1 април 2019 г.

Компанията ще вдъхнови и помогне на повече от 1 милиард души да живеят по-добре у дома си, в рамките на ограничените ресурси на планетата ни

Знаете ли, че 8 от 10 души признават, че хората допринасят за изменението на климата, а 2/3 от тях са загрижени за това? Това са част от резултатите от изследването за нагласите на хората към климатичните промени, което ИКЕА провежда. От компанията искат да разберат какво мислят и чувстват хората за изменението на климата, какви действия предприемат и как ИКЕА може да ги подпомогне да живеят природосъобразно.

Стъпвайки на тези резултати, брандът стартира глобална кампания за насърчаване на устойчив начин на живот у дома. „Добро за теб, добро и за природата“ ще бъде мотото в България, чрез което компанията ще насърчава малките стъпки към промяна, които допринасят значително за опазването на природата, ако всички действаме заедно. Благодарение на продуктите на бранда, проектирани с мисъл за природата, да живеем икономично и добре е по-лесно, отколкото изглежда.

Много от продуктите на ИКЕА са създадени да насърчават ежедневно действията на всеки един от нас за опазване на околната среда – за пестене на енергия, вода, намаляване на отпадъка в къщи. ИКЕА предвижда също така новите продукти от асортимента да бъдат проектирани така, че да могат да се ремонтират, да се използват многократно и да са рециклируеми.


ИКЕА в подкрепа на стартираща българска платформа за ъпсайклинг

15 март 2019 г.

reUse ще вдъхне нов живот на стари мебели ИКЕА

ИКЕА ще бъде водещ партньор в кампанията „Нов живот за старите мебели“, организирана от стартиращата българска платформа за ъпсайклинг - reUse. Целта е да се реновират мебели от ИКЕА, близо до края на експлоатационния си цикъл, за да бъде удължен периодът им на употреба.

Всеки, който притежава ненужни и счупени етажерки, маси, столове и табуретки, закупени от шведския мебелен гигант, може да кандидатства за безплатното им извозване от дома си до творческата работилница, където да получат нов живот от полупрофесионални реноватори.

Екипът на reUse започва своята дейност след участието си в най-голямото състезание за “зелени” стартиращи бизнеси - Climate Launchpad, организирано в България от Cleantech Bulgaria- бизнес мрежата за чисти технологии и зелен бизнес, като и в момента продължават да развива решението си чрез финансирането, менторска и експертна помощ на Клийнтех България в рамкитее на акселраторския инструмент Climate-KIC България. reUse е първата българска цялостна платформа за ъпсайклинг, чиято мисия е да бъде креативна по природосъобразен начин.


ИКЕА ангажира още 5 000 фермери от Уганда в инициативата си за социални предприемачи

25 февруари 2019 г.

Близо 13 000 фермери доставят кафените зърна Aрабика за производство на серията кафе PÅTÅR на компанията. А вие знаете ли произхода на сутрешното си кафе?

Броят на земеделските производители, които участват в социалната бизнес инициатива в региона на Бели Нил в Уганда, е нараснал с над 60%, обяви ИКЕА. Проектът стартира с 8,000 фермери през есента на 2017 г. А на следващата година ИКЕА представи специалното си кафе PÅTÅR – 100% Арабика с произход от района на Бели Нил в Уганда. Към днешна дата почти 13 000 фермери доставят кафените зърна Aрабика за производство на PÅTÅR.

PÅTÅR е висококачествено, средно изпечено кафе, с фини нотки на ванилия и шоколад, за чиято направа са използвани единствено кафени зърна с произход от региона на Бели Нил в Уганда. То е органично и UTZ сертифицирано. Клиентите могат да проверят произхода на своето кафе PÅTÅR онлайн, като въведат срока на годност от опаковката в тракера UTZ / IKEA - https://www.utzcertified.org/ikea/.


ИКЕА обяви партньорството си със SPARK

11 юни 2018 г.

Паркингът на магазина в София става зона за споделяне на електромобили. Концепцията набира поддръжници и към момента в София има 65 електромобила SPARK, включително лекотоварни.

SPARK е услуга от ново поколение, която позволява да намерят и вземат под наем електрически автомобил чрез своя мобилен телефон, без значение дали ще я ползват за няколко минути или няколко дни.

„С това партньорство искаме да дадем възможност на повече хора с градски начин на живот да отнесат по-големите покупки вкъщи по най-щадящ природата начин, дори да нямат собствен автомобил“, сподели Йоана Цонева, маркетинг мениджър на ИКЕА в България.


ИКЕА представи нова глобална стратегия за устойчив начин на живот

11 юни 2018 г.

ИКЕА представи новата си глобална стратегия „За хората и планетата“, чрез която ще вдъхнови и ще даде на хората повече възможности за устойчив начин на живот.

Част от ангажиментите в глобалната стратегия, които трябва да бъдат изпълнени са да бъдат премахнати всички пластмасови продукти за еднократна употреба от гамата на ИКЕА в световен мащаб до 2020 г., да бъдат проектирани всички продукти на бранда с нови кръгови принципи, с цел да се използват само възобновяеми и рециклирани материали до 2030 г. и разширяване на гамата соларни решения за дома до 2025 г.


Общо 8 са новооткритите детски центрове, подкрепени от инициативата на ИКЕА и УНИЦЕФ

23 март 2017 г.

Деца от 8 български града получиха достъп до ранно учене, подкрепа, закрила и сигурност, благодарение на съвместния проект на ИКЕА и УНИЦЕФ. През последните четири години, благодарение на инициативата на ИКЕА България да отделя средства от всяка продажба на детски играчки, у нас са дарени общо 140 000 лева.


ИКЕА връчи наградите на финалистите в третото издание на „Вълшебния конкурс за деца и техните фантастични приятели“

20 декември 2016 г.

Представители на ИКЕА и УНИЦЕФ в България приветстваха в неделя двайсетте финалисти в българския кръг на „Вълшебния конкурс за деца и техните фантастични приятели“ в Учебния корпус на МУЗЕЙКО, за да им връчат награди и да пожелаят успех на произведенията в по-нататъшното им участие в световния кръг на Конкурса. За трета поредна година той ще превърне рисуваните герои на 10 деца от цял свят в истински плюшени играчки с добра кауза.


ИКЕА и УНИЦЕФ реализират резултатите от инициативата „Плюшени играчки в помощ на образованието“ в 5 града в България

3 февруари 2016 г.

Повече от 12 милиона деца в над 46 страни по света, са получили по-добър достъп до образование благодарение на глобалната кампания

Деца от 5 български града получиха достъп до ранно учене, подкрепа, закрила и сигурност, благодарение на съвместния проект на ИКЕА и УНИЦЕФ „Плюшени играчки в помощ на образованието.“ Инициативата бе реализирана за трета поредна година у нас и е част от глобалната кампания на Фондацията на ИКЕА, УНИЦЕФ и Save the Children.


ИКЕА е първата компания от световен мащаб, изцяло използваща памук от по-устойчиви източници

24 ноември 2015 г.

ИКЕА обяви, че от септември 2015 г., всичкият памук, използван за продукти на марката, ще бъде от по-устойчиви източници.

Памук от по-устойчиви източници означава памук, отглеждан по стандарта Better Cotton. От септември 2015 г., цялата суровина, използвана в продуктите на ИКЕА, ще бъде от по-устойчиви източници. Основните пазари, които доставят памук на компанията, са Индия, Пакистан, Турция, Китай, САЩ и Бразилия.


Колко е добре да дариш по две!

9 ноември 2015 г.

Фондацията на ИКЕА и ИКЕА България обединяват сили за по-добро бъдеще на децата у нас и по света

ИКЕА провежда за тринадесета поредна година кампанията с добра кауза „Плюшени играчки в помощ на образованието“. Глобалното партньорство между Фондацията на ИКЕА, УНИЦЕФ и Save the Children всяка година помага на повече деца по света да получат достъп до образование и така да имат възможност за по-добър старт в живота. ИКЕА България участва в инициативата за трета поредна година, като удвоява дарението в подкрепа на локални проекти на УНИЦЕФ България за деца в най-уязвимите групи.


Деца стават дизайнери на лимитирана колекция плюшени играчки с добра кауза в конкурс на ИКЕА

2 ноември 2015 г.

За втора поредна година „Вълшебният конкурс за деца и техните фантастични приятели“ на ИКЕА ще превърне рисуваните чудати герои на 10 малчугани от цял свят в истински плюшени играчки с добра кауза. Лимитираната колекция SAGOSKATT, която е резултат от рисунките на победителите от глобалния етап на конкурса през 2014 година, е част от инициативата „Плюшени играчки в помощ на образованието“ и от ноември тази година се предлага във всички магазини на веригата по света.


Магазините на ИКЕА по света ще набират средства, за да подобрят живота на бежанците

Кампанията на ИКЕА „По-светъл живот за бежанците“ се завръща в над 40 държави, за да набере милиони евро за бежанци. Между 29 ноември и 19 декември 2015 г., за всеки LED продукт, продаден в магазините ИКЕА или онлайн, Фондацията на ИКЕА ще дарява по 1 евро, помагайки на Върховния комисар на ООН за бежанците (ВКБООН) да осигури осветление и енергия от възобновяеми източници за бежанските лагери. Целта е да се подобри сигурността, превръщайки лагерите в по-подходящо място за живеене за хилядите семейства, които ги обитават.


Фондация ИКЕА осигурява 16 милиона евро за подобряването на живота на 1 милион непривилегировани жени и момичета в Индия

11 октомври 2015 г.

В чест на Международния ден на момичето, Фондация ИКЕА обяви сключването на ново партньорство, осигуряващо възможности за работа и предприемачество на 1 милион непривилегировани жени в Индия. Инициативата се осъществява съвместно с Програмата за развитие на ООН (ПРООН), консултантската компания Xyntéo и Фондацията за Развитието на Индия, с подкрепата на Министерството на финансите на Индия.


Столична библиотека и ИКЕА откриха модерно библиотечно пространство за тийнейджъри

25 септември 2015 г.

На 24 септември 2015 г. в Детско-юношеския отдел на Столична библиотека официално беше открито модерно библиотечно пространство за тийнейджъри. Инициативата се осъществи с подкрепата на ИКЕА България, която осигури обзавеждането, а интериорните дизайнери от магазина в София създадоха комфортна среда за четене и общуване, в която младежите могат да прекарват повече време заедно, ангажирани с различни занимания.


Всяка секунда е от значение за децата и семействата в Непал: Фондация ИКЕА дарява 3 милиона евро на УНИЦЕФ за спешни хуманитарни операции

25 септември 2015 г.

След опустошаващото земетресение в Непал, което се случи на 25 април, Фондация ИКЕА дари 3 милиона евро на УНИЦЕФ, за да подкрепи тяхната спешна хуманитарна операция. При подобни катаклизми децата винаги са най-уязвими. Данните за момента показват, че повече от 1.7 милиона деца са потърпевши от земетресението в най-засегнатата част на Непал. Парите отпуснати от Фондация ИКЕА, най-големият частен партньор на УНИЦЕФ, ще бъдат от голямо значение в подкрепа на хуманитарната операция на УНИЦЕФ, за да опази здравето и осигури сигурност на децата и семействата, засегнати от тази катастрофа.


УНИЦЕФ България откри Детска и младежка зона в град Сливен с подкрепата на ИКЕА

23 април 2015 г.

Средствата за оборудването на Детската и младежката зона бяха събрани в рамките на кампанията на ИКЕА „Плюшени играчки в помощ на образованието“

В град Сливен Детският фонд на ООН (УНИЦЕФ) откри първата по рода си Детска и младежка зона, която е филиал на Център за работа с деца на улицата. Дейността на новата услуга е насочена основно към деца в конфликт със закона и уязвими деца, както и деца в риск. Иновативният и комплексен подход ще им предоставя интензивна психо-социална помощ, разнообразни образователни програми, както и подкрепа в развиването на социални и житейски умения


Програмите на Фондация ИКЕА помагат на над 178 милиона деца по света

През 2014 г. Фондацията дари 104 милиона евро в помощ на най-уязвимите общности в 46 страни.

Над 178 милиона деца получават възможности за по-добър старт в живота благодарение на програмите на Фондация ИКЕА. По-голямата част от тях живеят в Индия, където организацията вече 15 години активно присъства. Само през 2014 г., Фондацията дари общо 104 милиона евро под формата на грантове и материални дарения на 40 партньорски организации в 46 страни по света. Това показва годишният доклад „178 милиона усмивки“, публикуван на Международния ден на щастието – 20 март.


Представяме ви победителите от глобалния кръг на Конкурса за детска рисунка на ИКЕА

2 февруари 2015 г.

Деца от цял свят създадоха новите играчки за кампанията „Плюшени играчки в помощ на образованието“

През 2014 г. ИКЕА за пореден път покани децата да станат дизайнери на играчките от специалната лимитирана серия, която ще бъде част от кампанията „Плюшени играчки в помощ на образованието“. Участниците от цял свят нарисуваха своите фантастични приятели. От всички приказни рисунки журито на глобалния етап избра десет победители на възраст между 4 и 10 години.


По време на празниците, клиентите на ИКЕА допринесоха за набирането на 10.1 милиона евро за децата в Африка, Азия и Европа

20 януари 2015 г.

Клиентите на ИКЕА България помогнаха за набирането на €21 926 в помощ на образователни проекти по цял свят и още 43 852 лв. за децата в България

По време на празниците, милиони клиенти на ИКЕА се присъединиха към кампанията „Плюшени играчки в помощ на образованието“. Бяха събрани над 10.1 милиона евро за образователни проекти от продажбата на плюшени играчки и детски книжки. За всяка плюшена играчка или детска книжка продадена през ноември и декември, Фондация ИКЕА дари по 1 евро за образователни проекти, ръководени от Save the Children и УНИЦЕФ.


Плюшените играчки на ИКЕА отново вършат добри дела

3 ноември 2014 г.

За трета поредна година ИКЕА дава старт на кампанията „Плюшени играчки в помощ на образованието” у нас, която подпомага достъпа до образование на деца от най-рисковите групи. Между 9 ноември и 3 януари за всяка закупена плюшена играчка ИКЕА ще отдели 2 лева, които ще дари под формата на мебели, играчки и творчески материали за проекти за детско развитие на УНИЦЕФ България. Освен това, в рамките на глобалната кампания Фондацията на ИКЕА ще дари по едно евро за образователни проекти на УНИЦЕФ и Save the Children по света.


Център за ранно детско развитие отвори врати в Котел с подкрепата на УНИЦЕФ и ИКЕА

1 ноември 2014 г.

На 31 октомври, петък, в град Котел отвори врати първият Център за ранно детско развитие в област Сливен, създаден от УНИЦЕФ. Проектът се реализира от Община Котел с подкрепата на ИКЕА България, които осигуриха средствата за ремонт и оборудването на сградата. Центърът има за цел да разшири достъпа на деца на 3 и 4 години до образователни дейности, които да ги подготвят за успешно включване в задължителната предучилищна подготовка. Освен това, ще работи с родителите за тяхното активно участие и подкрепа за ранното образование на децата.


Децата стават дизайнери в конкурс на ИКЕА

31 декември 2014 г.

От 31 октомври талантливите български деца на възраст до 12 години ще имат възможността да нарисуват своята играчка-мечта и да се състезават с деца от цял свят, за да вдъхнат живот на своя приказен герой и да помогнат на дете да влее в класната стая. Десетте най-добри рисунки ще бъдат превърнати от ИКЕА в истински плюшени играчки, които през 2015 ще станат част от специалната колекция с кауза „Плюшени играчки в помощ на образованието”. Кампанията подкрепя проекти за достъп до образование на UNICEF и Save the Children на глобално равнище. У нас, инициативата се провежда под мотото „Вълшебен конкурс за деца и техните фантастични приятели”.


ИКЕА и УНИЦЕФ с образователна кауза за децата на България

21 декември 2014 г.

ИКЕА и УНИЦЕФ стартират съвместна дарителска кампания, част от дългосрочното им партньорство, в подкрепа създаването на Центрове за ранно детско развитие в България. От октомври 2014 г. на касите на шведската верига за мебели посетителите могат да подкрепят каузата на ИКЕА и УНИЦЕФ повече деца да получават възможност за обучение от най-ранна възраст. Срещу дарение от 2 лв., върху което не се начислява ДДС или такси, получавате специално създадена картичка – красив и удобен начин да изпратите своето послание, свързано с ценността на образованието към всяко дете.