Списъкът с любими продукти е празен.

Устойчиво развитие

2019 2018

ИКЕА инвестира 200 милиона евро, за да ускори действията си по положително влияние върху климата до 2030

28 ноември 2019 г.

Използване на повече възобновяема енергия и премахване на въглерод от атмосферата са само част от бъдещите планове на компанията.

Във връзка с предстоящата конференция на ООН по изменението на климата (COP25) в Мадрид, Inter IKEA Group обяви решението си да инвестира 200 милиона евро, за да ускори процеса по превръщането си в бизнес компания с положителен ефект върху климатичните промени. Инвестицията ще бъде в две основни насоки - преобразуване на веригата от доставки с цел използване на възобновяема енергия и премахване на въглерод от атмосферата чрез залесяване, възстановяване на деградирали горски територии и по-добри практики за управление на горите.

„Нашата цел е да намалим повече емисии на парникови газове до 2030 г., отколкото цялата верига за формиране на стойност на ИКЕА излъчва, като същевременно разрастваме бизнеса си. За да постигнем тази цел, ще продължим да инвестираме в области, които оказват положително въздействие“, казва Торбьорн Льоф, изпълнителен директор на Inter IKEA Group.

Компанията ще подкрепи амбициозната цел да се използва 100% възобновяема енергия (електричество, отопление, охлаждане и други горива) в производството си до 2030 г., като междувременно е планирана и инвестиция в проекти, насочени към премахване и съхраняване на въглерод чрез залесяване и отговорно управление на горите. Според Междуправителствената експертна група по климатични промени (IPCC) глобалните емисии на парникови газове ще намалеят значително, ако обезлесяването бъде спряно.


Детски рисунки се превръщат в плюшени играчки с „Вълшебния конкурс“ на ИКЕА

01 ноември 2019 г.

Всички приходи от продажбата на играчките SAGOSKATT отиват в полза на проекти за деца в България.

Стартира ежегодният конкурс за детска рисунка на ИКЕА, в който творенията на децата на лист хартия могат да „оживеят“ и да бъдат произведени като плюшена играчка от колекцията SAGOSKATT. „Вълшебен конкурс 6“ и колекцията SAGOSKATT са част от кампанията Let’s Play, която извежда на преден план ролята на играта – не само за децата, но и за всички хора – защото играта е незаменима човешка потребност.

Тази година конкурсът за деца от 1 до 12 г. е отворен от 1 до 17 ноември 2019 г. и е част от инициативата на ИКЕА, която подкрепя правото на всички деца да играят повече всеки ден. Всеки участник трябва да качи рисунка на своя въображаем приятел на специалната платформа ikeaplay.bg.

Рисунките от миналогодишния конкурс вече са произведени и са част от колекцията плюшени играчки SAGOSKATT на ИКЕА. Всички приходи от продажбата на колекцията отиват за подпомагане на програмите на УНИЦЕФ България, за да могат повече деца у нас да получат достъп до образование и бъдеще, изпълнено с възможности.


ИКЕА обяви седмица на нулевия отпадък

31 май 2019 г.

Тази седмица се проведе поредната инициатива на ИКЕА в подкрепа на устойчивия начин на живот.

През изминалата година ИКЕА представи глобална стратегия „За хората и планетата“, чрез която заяви, че ще премахне всички пластмасови продукти за еднократна употреба от асортимента на ИКЕА в световен мащаб до 2020 г. А в срок до 2030 г. всички продукти на бранда ще бъдат проектирани в съответствие с принципите на кръгова икономика като се използват само възобновяеми и рециклирани материали до 2030 г.

В рамките на месец май ИКЕА реализира кампанията „Нов живот за старите мебели“, съвместно със стартиращата българска платформа за ъпсайклинг - reUse. Целта бе да се реновират мебели от ИКЕА, които са близо до края на експлоатационния си цикъл, за да бъде удължен периодът им на употреба. Кампанията завърши с изложба, на която реновираните мебели бяха разпродадени.

Също така компанията се включи като партньор и в проекта „Благичка – Zero waste”- първото заведение в България, което следва философията за нулев отпадък. "Ключовият момент, за да повярват хората, че е напълно възможно да не бъде генериран отпадък, е начинът, по който купуваме продуктите. Залагаме на такива, които не са в пластмасови опаковки, пазаруваме насипно, с наши торби, кутии, буркани, бутилки за многократна употреба от ИКЕА. На второ място идва начинът, по който готвим", сподели Блажка Димитрова, която е основател на Благичка – кухня с кауза и собственик на заведението.


ИКЕА и българска платформа за ъпсайклинг представиха изложба с реновирани мебели

09 май 2019 г.

По време на събитието бяха засегнати темите за кръговата икономика, както и ползите от процеса наречен upcycling.

ИКЕА откри изложбата „Нова форма на живот“, която е част от кампанията „Нов живот за старите мебели“, организирана съвместно със стартиращата българска платформа за ъпсайклинг – reUse и Cleantech Bulgaria- бизнес мрежата за чисти технологии и зелен бизнес.

На изложбата бяха представени реновирани мебели от ИКЕА, които могат да бъдат разгледани от 9 до 12 май в Gallery 2.0 Реновираните мебели ще се продават онлайн на shop.reuse.bg.

Главната идея на кампанията постигането на промяна в отношението към ненужните мебели и опазването на природата. Подкрепяйки дейността на reUse, ИКЕА има за цел да представи нови ползи от повторното използване, рециклиране и отговорно управление на отпадъците.


ИКЕА предприема активни действия по отношение начина ни на живот в синхрон с природата

1 април 2019 г.

Компанията ще вдъхнови и помогне на повече от 1 милиард души да живеят по-добре у дома си, в рамките на ограничените ресурси на планетата ни

Знаете ли, че 8 от 10 души признават, че хората допринасят за изменението на климата, а 2/3 от тях са загрижени за това? Това са част от резултатите от изследването за нагласите на хората към климатичните промени, което ИКЕА провежда. От компанията искат да разберат какво мислят и чувстват хората за изменението на климата, какви действия предприемат и как ИКЕА може да ги подпомогне да живеят природосъобразно.

Стъпвайки на тези резултати, брандът стартира глобална кампания за насърчаване на устойчив начин на живот у дома. „Добро за теб, добро и за природата“ ще бъде мотото в България, чрез което компанията ще насърчава малките стъпки към промяна, които допринасят значително за опазването на природата, ако всички действаме заедно. Благодарение на продуктите на бранда, проектирани с мисъл за природата, да живеем икономично и добре е по-лесно, отколкото изглежда.

Много от продуктите на ИКЕА са създадени да насърчават ежедневно действията на всеки един от нас за опазване на околната среда – за пестене на енергия, вода, намаляване на отпадъка в къщи. ИКЕА предвижда също така новите продукти от асортимента да бъдат проектирани така, че да могат да се ремонтират, да се използват многократно и да са рециклируеми.


ИКЕА в подкрепа на стартираща българска платформа за ъпсайклинг

15 март 2019 г.

reUse ще вдъхне нов живот на стари мебели ИКЕА

ИКЕА ще бъде водещ партньор в кампанията „Нов живот за старите мебели“, организирана от стартиращата българска платформа за ъпсайклинг - reUse. Целта е да се реновират мебели от ИКЕА, близо до края на експлоатационния си цикъл, за да бъде удължен периодът им на употреба.

Всеки, който притежава ненужни и счупени етажерки, маси, столове и табуретки, закупени от шведския мебелен гигант, може да кандидатства за безплатното им извозване от дома си до творческата работилница, където да получат нов живот от полупрофесионални реноватори.

Екипът на reUse започва своята дейност след участието си в най-голямото състезание за “зелени” стартиращи бизнеси - Climate Launchpad, организирано в България от Cleantech Bulgaria- бизнес мрежата за чисти технологии и зелен бизнес, като и в момента продължават да развива решението си чрез финансирането, менторска и експертна помощ на Клийнтех България в рамкитее на акселраторския инструмент Climate-KIC България. reUse е първата българска цялостна платформа за ъпсайклинг, чиято мисия е да бъде креативна по природосъобразен начин.


ИКЕА ангажира още 5 000 фермери от Уганда в инициативата си за социални предприемачи

25 февруари 2019 г.

Близо 13 000 фермери доставят кафените зърна Aрабика за производство на серията кафе PÅTÅR на компанията. А вие знаете ли произхода на сутрешното си кафе?

Броят на земеделските производители, които участват в социалната бизнес инициатива в региона на Бели Нил в Уганда, е нараснал с над 60%, обяви ИКЕА. Проектът стартира с 8,000 фермери през есента на 2017 г. А на следващата година ИКЕА представи специалното си кафе PÅTÅR – 100% Арабика с произход от района на Бели Нил в Уганда. Към днешна дата почти 13 000 фермери доставят кафените зърна Aрабика за производство на PÅTÅR.

PÅTÅR е висококачествено, средно изпечено кафе, с фини нотки на ванилия и шоколад, за чиято направа са използвани единствено кафени зърна с произход от региона на Бели Нил в Уганда. То е органично и UTZ сертифицирано. Клиентите могат да проверят произхода на своето кафе PÅTÅR онлайн, като въведат срока на годност от опаковката в тракера UTZ / IKEA - https://www.utzcertified.org/ikea/.