Списъкът с любими продукти е празен.

Най-често задавани въпроси

ИКЕА онлайн магазин - най-често задавани въпроси

1. Кои са артикулите, които мога да поръчвам онлайн?

В ИКЕА онлайн магазин могат да се поръчват всички артикули, които са налични на уеб страницата ни, с някои изключения като кухни и мебели, които съдържат комбинации от артикули, растения, персийски килими, платове на метър, продукти, които се предлагат в различни цветове на един артикулен номер, хранителни продукти и др.

2. Как мога да се информирам за статуса на моята поръчка?

Ще получите email с потвърждение за статуса на поръчката ви. Ако сте регистриран потребител на нашия сайт, имате пълен достъп до всички всички свои поръчки в профила си и можете да се информирате за статуса им.

3. Мога ли да поръчам онлайн и да взема поръчката директно от магазина?

Към момента предлагаме услугата „Поръчай и вземи“ за магазин ИКЕА София, ИКЕА Център за поръчки Варна и ИКЕА Център за поръчки Пловдив.

4. Мога ли да заявя доставка до офис на куриер?

Към момента не предлагаме такава възможност. 

5. Има ли лимит за минимална или максимална поръчка?

Не, няма.

6. Каква е цената за доставка на продукти, закупени от онлайн магазина?

Цената ще бъде калкулирана спрямо тежестта на пратките и местонахождението на получателя. Има обща ценова листа за продуктите в магазина и онлайн. Можете да я разгледате тук.

7. В какъв срок ще бъде доставена моята поръчка?

Сроковете за доставка до адрес в рамките на гр. София, гр. Варна и гр. Бургас и други населени места - 7 /седем/ работни дни;

8. Преди поръчката ми да бъде доставена, бих искал да бъда информиран за часа на доставка.

Ще получите обаждане от компанията за доставка, за да уточните детайлите по доставката на вашата поръчка. 

9. Какви са начините за плащане?

Можете да платите с кредитна карта (Visa и Mastercard), дебитна карта (Visa, Mastercard и Maestro), наложен платеж на покупка на стойност до 1000 лв, с ваучер за подарък и с банков превод.
Повече информация може да намерите в раздел VI . Условия за плащане от Общите условия 
 

Бенефициент 

 

Банка 

 

BIC 

 

  IBAN

“Хаус Маркет България” EАД 

 

Unicredit Bulbank

 

UNCRBGSF 

 

BG92UNCR70001520162141

“Хаус Маркет България” EАД 

 

Postbank 

 

BPBIBGSF

 

BG30BPBI79421077622501 


10. Мога ли да платя в брой при доставка?

Да. Стойността на покупката не трябва да надвишава 1000 лева. Услугата наложен платеж има допълнителна такса от 0,5 % от стойността на покупката, която се начислява автоматично при поръчката.

11. Бих желал да върна няколко от продуктите от моята покупка онлайн.

Можете да върнете част от поръчката или отделни продуктите съгласно Общите условия. За целта, моля да ни уведомите чрез e-mail до cs.ecommerce@ikea.bg като посочите номера на поръчката, номер на артикулите, който желаете да върнете, начина на плащане, както и да ни информирате за причината за връщането на продуктите.

12. Предимствата на картата IKEA Family могат ли да се ползват в ИКЕА онлайн магазин?

Да, с карта IKEA Family можете да трупате точки и да ги обменяте за отстъпки и в ИКЕА онлайн магазин. За целта е необходимо да регистрирате своята карта IKEA Family за онлайн пазаруване на https://www.ikea.bg/account

13. Как мога да регистрирам своята карта IKEA Family за онлайн пазаруване?

Следвайте стъпките, описани в профилната ви страница.

14. Как мога да отменя поръчка?

Можете да отмените поръчка в рамките на 24 часа от момента, в който е направена  като ни уведомите чрез e-mail до cs.ecommerce@ikea.bg. Моля да посочите номера на поръчката, която отказвате.

15. Как мога да отменя част от поръчка?

За съжаление няма такава възможност. Трябва да отмените цялата поръчка в рамките на деня, в който е направена. За целта, моля да ни уведомите на cs.ecommerce@ikea.bg като посочите номера на поръчката, която отказвате. 

16. Какво да направя в някой от следните случаи?

•    Не съм получил поръчката си;
•    Получил съм грешен продукт;
•    Липсват елементи за сглобяване;
•    Липсват пакети (един или повече) от поръчания артикул.

Моля, изпратете до cs.ecommerce@ikea.bg номера на своята поръчка (който е получен в потвърждаващия e-mail) и артикулния номер на продукта, ако съществува проблем с конкретен продукт.

17. Получих пратката, но не намирам инструкциите за сглобяване.

Инструкциите за сглобяване  са налични на съответната продуктова страница на ikea.bg

18. Какво трябва да направя, за да мога да направя поръчка онлайн като бизнес клиент?

ИКЕА онлайн магазин дава възможност за поръчка от юридически лица и издаване на фактура.
Ако имате друго специфично запитване, моля, пишете ни на следния e-mail: b2b.sofia@ikea.bg . Наш сътрудник ще се свърже с вас, за да ви информира за предимствата при пазаруването като бизнес клиент и ще ви съдейства.

19. Мога ли да добавя допълнителни продукти към вече направена поръчка?

Към момента тази опция не се предлага.


Какво представлява програма IKEA Family?
IKEA Family е програма за всички, които споделяме една и съща страст: любовта към дома. Тя е вашият билет за един свят, пълен с предимства.
Тя е източник на вдъхновение, идеи и...подаръци! Но преди всичко е нашият начин да кажем едно голямо "благодаря".

Общите условия на програмата можете да намерите тук.

Често задавани въпроси за програма IKEA FAMILY

1. Какви са предимствата на програма IKEA Family?

Като участник в програмата, можете да се възползвате от уникални предимства.

  • Получавате 5 точки за всеки 1 лев, заплатен в магазин ИКЕА, ИКЕА Ресторант и Кафе, ИКЕА Бистро и ИКЕА Магазин за шведска храна, ИКЕА Онлайн магазин, както и ИКЕА Център за поръчки Варна, Бургас и Пловдив.
  • Възползвате се от специални оферти и промоции за участниците в програмата.

След натрупване на брой точки, можете да ги замените за отстъпка от цената при покупка на продукти от магазин ИКЕА, ИКЕА Магазин за шведска храна, ИКЕА Онлайн магазин, както и от ИКЕА Център за поръчки Варна, Бургас и Пловдив. Отстъпките, които могат да се получават срещу точки, са посочени тук.

  • Възползвате се от удължен период 60 дни за замяна и връщане на закупени продукти (съгласно политиката за замяна и връщане)
  • Научавате първи всички новини от магазин ИКЕА с периодичния ни електронен бюлетин.
  • Щастливи сме да предложим и 200 бонус точки при първоначална регистрация.

2. Как да се регистрирам в програмата?

Можете да се присъедините към  IKEA Family по следните начини:

  • Чрез личния си профил на IKEA.bg, като следвате указанията в профила си.
  • В магазин ИКЕА, като направите регистрация на терминалите на IKEA FAMILY

За регистрация в програмата IKEA Family е необходимо да предоставите мобилен телефонен номер (собствен) към български оператор, на който ще получите уникален код, с който регистрацията може да бъде завършена.

3. Как мога да получа карта IKEA Family?

Карта пластика може да получите на място в магазин ИКЕА София или в ИКЕА Център за поръчки, след което трябва да я активирате на терминалите IKEA Family като създадете личен профил.

4. Как да активирам картата си?

Неактивирана карта пластика е карта, която няма личен профил. С неактивирана карта пластика могат да се трупат точки, но не могат да се ползват всички предимства на програмата. Неактивирана карта пластика следва да се активира в срок до 3 месеца от първата покупка. В противен случай натрупаните точки в картата ще бъдат загубени.

Ако вземете карта пластика от физически обект на ИКЕА, можете да я активирате веднага на терминалите IKEA Family като създадете свой профил с личните си данни.

В случай, че не го направите на място, в срок до 3 месеца след първата покупка може да я активирате онлайн тук.

5. Какво да направя, ако не получа SMS с кода и не мога да активирам картата?

  • Изпратете SMS със съдържание ikea на номер 1780 .
  • Ще получите SMS с код за потвърждение.

Цената на изпратения SMS е :

  • 0,30 лв. с ДДС за A1 и Vivacom
  • 0,29 лв. с ДДС за Telenor

* ikea се изписва с латински букви, без значение главни и малки

6. Каква е цената на картата?

Картата за участие в програмата IKEA Family се предоставя напълно безплатно.

7. Мога ли да имам повече от една карта?

Всеки участник в програмата IKEA Family е уникален и получава уникални привилегии, затова не можете да притежава повече от една карта.

8. Мога ли да прехвърля картата на трето лице?

Картата е лична и не може да се прехвърля, по какъвто и да е начин, на която и да е трета страна.

9. Какво да направя, ако загубя картата си?

Ако загубите картата си, трябва да ни уведомите, като се свържете с нас на телефон 0800 45 800.

10. Трябва ли да нося картата със себе си, за да трупам точки?

Само с представянето на активирана карта IKEA Family на касата можете да ползвате всички привилагии на програмата - да натрупвате  точки при всяка покупка, да обменяте точките за отстъпки и да се възползвате от специални оферти.

Само с представянето на активирана карта IKEA Family на касата можете да ползвате всички привилагии на програмата - да натрупвате  точки при всяка покупка, да обменяте точките за отстъпки и да се възползвате от специални оферти.

Също така можете да свалите мобилното приложение IKEA Bulgaria, с което имате достъп до своята дигитална карта и ползвате всички предимства на програмата.

11. Къде мога да обменя натрупаните точки?

След като сте събрали определен брой точки, можете да обмените точките за отстъпка от цената при покупка на продукти и при представяне на активирана карта в магазин ИКЕА, ИКЕА Магазин за шведска храна, чрез вход в ИКЕА Онлайн магазин, както и ИКЕА Център за поръчки Варна, Бургас и Пловдив.

12. Какви отстъпки мога да спечеля срещу натрупаните точки?
13. Колко време се пазят натрупаните точки?

Валидността на точките е 2 години от датата на покупката. Ако в рамките на тези 24 месеца не обмените вашите точки, те ще бъдат анулирани след изтичане на този период.

14. Как да разбера колко натрупани точки имам?

Можете да проверите своите точки чрез

  • Личния си профил на IKEA.bg
  • Личния си профил IKEA Family (само за IKEA Family членове, които нямат профил на IKEA.bg)
  • Мобилното приложение IKEA Bulgaria (само за IKEA Family членове, които имат профил на IKEA.bg)
  • като се свържете с нас на телефон: 0800 45800

15. Как мога да сменя паролата си за достъп?

Можете да сменяте паролата си по всяко време през личния си профил.

16. Как мога да прекратя членството си?

В случай, че трябва да прекратите участието си в програмата, можете да го направите като се свържете с нас на телефон: 0800 45 800.

17. Как събирам и обменям точки при онлайн покупки?

За да събирате и обменяте точки при покупки онлайн е необходимо да влезете като регистриран потребител на нашия сайт като следвате инструкциите от профила си.

Завършвайки поръчката си, при плащане ще получите съответния брой точки. В случай, че сте избрали да обмените точките си, вашите точки ще бъдат използвани за получаване на отстъпка.

18. Мога ли да си направя регистрация в IKEA FAMILY през профила си на IKEA.bg?

Може да се регистрирате за IKEA FAMILY докато сте в профила на IKEA.bg. Ще получите е-карта IKEA FAMILY, с която ще ползвате всички привилегии на програмата само за онлайн пазаруване.

За да се възползвате от преимуществата на програмата и във физическите обекти на ИКЕА, трябва да вземете карта пластика от сътрудник в ИКЕА и да я активирате на терминал. След въвеждане на телефонен номер и номера на новата карта пластика, вашата е-карта ще бъде материализирана като карта пластика, която може да използвате непосредствено след това едновременно на касите и онлайн.

19. Ако не мога да пазарувам на място в магазина, мога ли да използвам e-картата си при пазаруване онлайн?

Е-картата носи същите предимства, както картата пластика, когато пазарувате само онлайн. Ако решите обаче да пазарувате в  магазин, следва да вземете карта пластика и да я активирате на терминал преди касите.

20. Как да вляза в профила си IKEA FAMILY?

Ако сте регистриран потребител на IKEA.bg и имате IKEA FAMILY карта, можете да влезете в профила си с e-mail и парола от тук.

Ако имате IKEA FAMILY карта, но не сте регистриран потребител на IKEA.bg, можете да влезете в профила си с номер на IKEA FAMILY карта и парола от тук.

В приложението IKEA Bulgaria можете да влезете в IKEA FAMILY профила си с имейл и парола като регистриран потребител на IKEA.bg.

ИКЕА вече е по-близо до вас от всякога

В Центровете ни за поръчки можете да се вдъхновите от нашите аранжирани стаи и да се срещнете със сътрудниците ни, които са готови да споделят своите знания за обзавеждане на дома и да ви помогнат във всеки един етап от процеса на пазаруване.

Можете да поръчвате артикули от пълния ни асортимент, наличен в ИКЕА онлайн магазин – ще ги доставим безплатно до Центъра за поръчки. А ако предпочитате, можем да препоръчаме наш партньор, който да достави покупките директно до дома ви. Очаква ви и селекция от страхотни продукти, които можете да отнесете вкъщи още същия ден.

ИКЕА центрове за поръчки - най-често задавани въпроси

1. Кои продукти мога да поръчам от ИКЕА Център за поръчки?

Имате възможност да поръчате продукти от пълния ни асортимент, наличен в ИКЕА онлайн магазин. Те ще бъдат доставени безплатно до ИКЕА Център в плоски опаковки, за да можете лесно да ги отнесете у дома. Можете също така да се възползвате от услугата Доставка, която се извършва от наш партньор. Вижте цените тук

2. За колко време ще пристигне моята поръчка?

Вашата поръчка ще пристигне в ИКЕА Център за поръчки в период до 7 работни дни от датата на поръчка. Възможно е закъснение в зависимост от сезона и наличността на избраните от вас продукти. Ще бъдете уведомени чрез SMS или телефонно обаждане при пристигането на вашата поръчка.

3. Мога ли да купя продукти от ИКЕА Център за поръчки и да ги отнеса вкъщи веднага?

Нашите центрове за поръчки са по-малки от традиционния ИКЕА магазин, затова там предлагаме ограничен брой продукти, които можете да отнесете вкъщи веднага.

4. Какви услуги се предлагат в ИКЕА Център за поръчки?

ИКЕА Център за поръчки предлага следните услуги: изготвяне на индивидуален проект на кухня, монтаж на кухня, доставка до адрес, както и възможности за финансиране. В бъдеще планираме да разширим броя на предлаганите услуги в зависимост от предпочитанията и нуждите на нашите клиенти.

5. Колко струва да получа поръчката си директно до дома?

Услугата Доставка се извършва от наш партньор. Цената се определя в зависимост от адреса и на поръчката. Проверете цените тук.

6. По какъв начин мога да направя плащане в ИКЕА Център за поръчки?

В ИКЕА Център за поръчки можете да платите в брой, с ваучер за подарък от ИКЕА или със следните кредитни/дебитни карти: VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, American express.

7. Мога ли да върна продукт, закупен от ИКЕА Център за поръчки?

Да, ако е в оригиналната опаковка, ще ви възстановим заплатената сума. Ако целостта на опаковката е нарушена, ще получите ваучер за покупки в магазина на стойност, равна на заплатената сума. Запознайте се с политиката на ИКЕА за връщане на продукти тук.

8. Има ли ресторант в ИКЕА Център за поръчки?

ИКЕА Център за поръчки е по-малък от традиционния ИКЕА магазин, затова няма ресторант. Вместо това предлагаме селекция от хранителни стоки, които можете да закупите за вкъщи. В ИКЕА Център за поръчки Варна има кафе зона.

9. Има ли програма IKEA FAMILY в ИКЕА Център за поръчки?

Да, програмата за лоялност е отворена за клиенти на ИКЕА Център за поръчки, но може да има някои разлики с офертите в магазин ИКЕА София и ИКЕА онлайн магазин. Събирането и обменянето на точки в ИКЕА Център за поръчки е възможно само за продукти, налични в ИКЕА Център за поръчки към момента на закупуване.

10. Ще има ли промоционални оферти и намаления в ИКЕА Център за поръчки?

Да, ще има промоционални оферти и намаления в ИКЕА Център за поръчки, но може да има разлики с офертите в магазин ИКЕА София и ИКЕА онлайн магазин.

11. Ще се предлага ли ИКЕА ваучер за подарък?

Да, в ИКЕА Център за поръчки можете да закупите ИКЕА ваучер за подарък. 

12. Как да се подготвя, за да поръчам в ИКЕА Център за поръчки?

  • Разгледайте IKEA.bg и сложете желаните артикули в Списък с любими продукти. Разпечатайте списъка и заповядайте в ИКЕА Център за поръчки.
  • Разгледайте ИКЕА Каталог онлайн. Направете списък с желани продукти и заповядайте в ИКЕА Център за поръчки.