Списъкът с любими продукти е празен.

Новини

2020 2019 2018 По-стари

ИКЕА увеличи онлайн продажбите на дребно с 45% за 2020

9 октомври 2020

Inter IKEA Group сподели доклад за финансовата година на компанията (1.09-31.08) като постави фокус върху семейството и неговия живот у дома. Онлайн продажбите на дребно на шведския бранд са се увеличили с 45%, а посетителите на уеб сайта в световен мащаб наброяват 4 милиарда души. Електронната търговия се е разширила до три нови пазара, включително и китайския. Наред с това, ИКЕА отвори 33 нови локации пред последните 12 месеца.

„Живеем в несигурни времена и това определено се отрази върху начина ни на живот. Ето защо ИКЕА имаше възможност да помогне на всички с функционални решения за обзавеждане на дома. Ние знаем, че ниската цена е по-важна от всякога и това показаха резултатите – сегментите ни, ориентирани към по-ниски цени, представляват повече от половината продажби на дребно на ИКЕА за това лято. Искаме да бъдем все по-достъпни и това е една от най-големите възможности за развитие“ - сподели изпълнителният директор на Inter IKEA Group, Джон Абрахамсон Ринг.

През 2021 г. ИКЕА планира да достигне до нови пазари в Мексико и Филипините. Очаква се да се открият все повече нови магазини на текущите пазари, а прогнозите сочат, че продуктовата гама на шведския гигант ще се обогатява все повече.

„Онлайн търговията остава нашата най-ценна алтернатива. Занапред ще продължим да усъвършенстваме работата си и да развиваме непрекъснато различни иновации и нови решения. Компанията продължава да работи за намаляване на отпечатъка върху климата. Ангажирахме се да инвестираме 200 милиона евро във възобновяема енергия и отговорно горско стопанство. Интегрираме устойчивостта във всяка следваща стъпка - от извличане на суровини, до производство и доставка до домовете на клиентите си. Нашите планове са да продължим с тази политика на развитие, защото тя се превърна в основна ценност за всички нас“ – добави също Джон Ринг.

Можете да прочетете повече за годишният финансов доклад на ИКЕА тук.


Магазин на ИКЕА с нова концепция отвори врати във Варна

10 септември 2020 г.

Той посрещна многобройните си посетители с изненади, игри и награди

Днес ИКЕА откри новия си концептуален магазин във Варна в търговски център Delta Planet Mall. На официалната церемония присъстваха заместник кметът Коста Базитов, мениджъри от двете компании, както и други почетни гости. Откриването бе съпроводено с приветствие от официалните гости, символична традиционна шведска церемония „рязане на дънер“, символизираща екипна работа, както и български обичай за късмет.

Откриването на новия магазин на ИКЕА във Варна е част от стратегията ни за развитие и стремежа ни да бъдем близо до своите клиенти. Стремим се да им осигурим повече възможности за по-добър живот у дома. Вслушваме се внимателно в техните желания и нужди и откликваме чрез технологични решения и иновации.“, сподели Никос Ифантидис, управител на ИКЕА България.

Минути по-късно магазинът отвори врати за многобройните посетители, където ги очакваха изненади и специални предложения с игри и награди.

От днес жителите на морския град и региона вече могат да закупят над 3500 продукта за обзавеждане на място в магазина в Delta Planet Mall, бул. „Сливница“ 185. Клиентите имат достъп и до пълната гама от 8000 артикула, налични на IKEA.bg, които могат да бъдат поръчани с различни опции за доставка – взимане директно от магазина без допълнително заплащане или с доставка до дома на клиента.

Новооткритият търговски обект е разположен на 3 нива - на ниво 0 се намира мебелният салон, където са изложени разнообразни и вдъхновяващи интериорни решения, на ниво 1 се позиционира залата за аксесоари и новото за България „IKEA on the Go“ – бистро в шведски стил, предлагащо типичните за скандинавската кухня кюфтенца, салати, десерти, както и вкусни предложения за приготвяне вкъщи. На ниво -2 е зоната за получаване на стоки и поръчки и сектора за замяна и връщане на прокупки.

Богата гама от услуги и екип от ентусиазирани служители ще бъдат в помощ на посетителите по време на тяхното пазаруване.


ИКЕА каталог 2021 представя още повече идеи за всеки дом

24 август 2020 г.

„Съветникът за по-добър живот у дома“ с ценни идеи за организиране на ежедневието вкъщи

Новият магазин на ИКЕА в Delta Planet Mall ще бъде в нов концептуален формат и ще бъде разположен на три нива и обща площ от 8000 кв.м. Мебелен салон с вдъхновяващи интериори, зала с аксесоари за дома, заведение за хранене и магазин за шведска храна ще се простират на търговска площ от 5 400 кв.м. Откриването на магазина е планирано през есенния сезон.

Тази година ИКЕА каталог отбелязва своя 70-годишен юбилей, както и 10-тия си рожден ден в България. Затова той е под формата на специално издание, полезно практически за всяко домакинство – истински съветник за по-добър живот у дома.

Животът е поредица от новости, обрати и важни решения. Понякога те са планирани, а понякога идват неочаквано и изискват нов начин на мислене, нови перспективи, нови навици и решения. Напоследък в дома се пренесоха офисът, училището, детската градина и така възникнаха нови нужди, свързани с обособяване на мини-кътове, специални интериорни решения и реорганизиране на домашното пространство.

ИКЕА каталог 2021 идва на помощ със съвети и отговори на тези нови нужди. В него са събрани интелигентни, свежи и практични идеи, дизайнерски решения, интериорни предложения и поредица от съвети „Как да...“ и „Няколко стъпки за...“ организиране на дома. Те са съчетани по практичен и функционален начин за обзавеждане на малки и големи пространства с ограничен бюджет и време. Каталогът показва на хората как всеки един кът у дома може да бъде оползотворен по нетрадиционен и творчески начин и да се превърне в мини офис, място за учене на новите уроци или за срещи с приятели.

„Животът у дома никога не е бил толкова важен, колкото е сега. Последните няколко месеца ни го показаха и ние от ИКЕА искаме да помогнем на хората в организирането му по възможно най-добрия начин. Затова предлагаме интериорни решения, предназначени както за големи, така и за малки пространства. Уютният дом може да бъде практичен и функционален и ИКЕА каталог 2021 ни помага да осъществим това“, споделя Йоана Цонева, маркетинг мениджър на ИКЕА.

Освен това ИКЕА каталог 2021 има за цел да вдъхнови хората да живеят по-здравословен и по-щадящ природата живот у дома. Ето защо той включва предложения, свързани със стратегията на шведския бранд да използва все повече рециклирани материали в производството на мебели и аксесоари за дома. В каталога са предложени продукти, произведени от рециклирани пластмаса, дърво или памук. Те са вдъхновени от кръговата икономика и естествените материали.  

Юбилейният брой на каталога вече очаква своите читатели и може да бъде намерен в магазините на ИКЕА, както и онлайн.


Яна Якимова е новият управител на магазин ИКЕА София

05 август 2020 г.

Магазин ИКЕА София приветства своя нов управител – Яна Якимова, която встъпи в длъжност през месец юли. Тя има 10 години опит в компанията, като започва кариерното си развитие в ИКЕА още с откриването на първия физически магазин на шведския бранд в България и поема управлението на отдел „Връзки с клиенти“. От 2013 г. ръководи отдел „Продажби“ в продължение на 6 години, до назначаването й като заместник-управител на магазин ИКЕА в София през 2019 г.

Преди това Яна е заемала мениджърски позиции в сектора на туризма и обслужването на клиенти. Придобитата магистърска степен по Икономика на туризма в УНСС София, както и множеството корпоративни обучения, спомагат за усъвършенстването й в сферата на обслужването на клиенти, продажби и управлението на екипи.

„Щастлива съм за възможността заедно с екипа ми да продължаваме да правим ИКЕА любим магазин на жителите и гостите на София. Усилията ни сега са насочени към това да запазим пълната работна динамика и да устоим на предизвикателствата, които ни отправя настоящата ситуация", споделя Яна Якимова.


Новият концептуален магазин на ИКЕА в Delta Planet Mall във Варна отваря врати през есента

07 юли 2020 г.

120 служители на компанията ще обслужват жителите и гостите на града

Новият магазин на ИКЕА в Delta Planet Mall ще бъде в нов концептуален формат и ще бъде разположен на три нива и обща площ от 8000 кв.м. Мебелен салон с вдъхновяващи интериори, зала с аксесоари за дома, заведение за хранене и магазин за шведска храна ще се простират на търговска площ от 5 400 кв.м. Откриването на магазина е планирано през есенния сезон.

Селекция от повече от 3 500 продукти, аксесоари и най-продаваните мебели, ще бъде на разположение за директна покупка. Клиентите ще имат достъп до пълната гама от 8 000 артикула, налични на IKEA.bg, които ще могат да бъдат поръчани с различни опции за доставка – получаване директно от магазина без допълнително заплащане или с доставка до дома на клиента. Обикаляйки магазина или от вкъщи, всеки може да се възползва и от онлайн пазаруването в IKEA.bg или чрез мобилното приложение IKEA Bulgaria, като поръча стоките с опцията „Поръчай и вземи” от магазина без допълнително оскъпяване. В концепцията на ИКЕА всеки може да направи всичко сам – но това не е наложително, защото богата гама от услуги ще бъдат в помощ на посетителите по време на тяхното пазаруване – доставка до дома, монтаж на мебели, съвети за обзавеждане, безплатна услуга за проектиране на кухни и гардероби, са само част от тях.

На ниво 0 в Delta Planet Mall ще бъде разположен салон с функционални мебели и вдъхновяващи идеи за обзавеждане и организиране на пространствата в дома. На следващия етаж от магазина ще са зала с аксесоари, както и новият формат бистро „Swedish on the go”. Популярните шведски кюфтенца, различни салати и десерти ще се предлагат във вариант, в който клиентите ще имат възможност да се насладят на храната на място или да я вземат за вкъщи. На ниво -1 от търговския център ще е разположена складовата част и зоната за получаване на мебели.

ИКЕА България е в процес на подготовка и обучение на 120 служители, които ще посрещнат и обслужват жителите на морската столица и гостите на града. „Отварянето на магазин в напълно нов за страната формат е част от стратегията ни за развитие и иновации. Водени сме от мисията си за по-добър живот у дома, като не само правим преживяването ИКЕА лесно достъпно за възможно най-много хора, но и като подпомагаме местното икономическо развитие. Очаква се този магазин да бъде приет много добре от варненските жители след успеха на Центъра за поръчки, който отвори врати през 2015 г.“, сподели Николаос Ифантидис, управител на ИКЕА България.

Повече информация за предстоящото отваряне на ИКЕА очаквайте скоро.


ИКЕА открива първия си виртуален магазин в платформата Tmall в партньорство с Alibaba

12 март 2020 г.

В новия виртуален магазин ще бъдат предлагани повече от 3500 продукта и решения за обзавеждане на дома

На 10.03.2020 /вторник/, ИКЕА обяви официалното откриване на първия си виртуален магазин в Tmall в партньорство с китайската компания за електронна търговия Alibaba. Мебелният гигант стартира дигиталния проект с цел да достигне до многобройните китайски потребители, които търсят решения за по-добър живот у дома. Новият канал за продажби на бранда ще развие набора от точки за контакт с потребителите и ще покаже дали и как подобен вид партньорски платформи се вписват в ритейл микса на компанията.

В новия виртуален магазин ще бъдат предлагани повече от 3500 продукта и решения за обзавеждане на дома, а подробности около  проекта бяха излъчени на живо от Шанхай.

„Горди сме с емблематичните магазини ИКЕА, които посрещат над един милиард посетители всяка година по целия свят. Същевременно винаги сме отворени за промяна и новости. Щастливи сме от това, че си сътрудничим с Alibaba и съм убеден, че ще научим много от този тест, за да продължим да се усъвършенстваме.“, заяви Джон Абрахамсон Ринг, управляващ директор на Inter IKEA Systems B.V.

През последните години ИКЕА се старае да разшири пазарите, до които достига като предоставя нови и интересни предложения, тества нови формати и решения на различни пазари по света и неминуемо се доближава все повече до потребителите. Пример за това е плануваното отваряне на магазини с нов концептуален формат в избрани европейски градове, част от които е и предвиденият магазин с изцяло нова концепция във Варна, който ще бъде различен от утвърдените до този момент търговски обекти на компанията в България.

Повече информация за откриването на магазина в морската ни столица очаквайте през втората половина на 2020г.


Джон Абрахамсън Ринг е новият изпълнителен директор на Inter IKEA Group

24 февруари 2020 г.

Джон Абрахамсън Ринг започва кариерата си като стажант в IKEA Йоребру през 1998 г.

Торбьорн Льоф, който през последните седем години успешно управлява Inter IKEA Group, реши да се оттегли от своята позиция на изпълнителен директор. Неговият наследник ще бъде Джон Абрахамсън Ринг, който в момента ръководи франчайз подразделението на компанията. За да улесни предаването на работата, г-н Ринг първо ще заеме позицията заместник изпълнителен директор на Inter IKEA Group, считано от 1 март, като през това време ще отговаря пред г-н Льоф. Очаква се той да поеме новата си роля в компанията на 1 септември 2020 година.

Джон Абрахамсън Ринг започва кариерата си като стажант в IKEA Йоребру през 1998 г., след като завършва магистърска степен по „Бизнес администрация в университета Умеа. Прекарва и четири години като асистент на основателя на IKEA Ингвар Кампрад.

Благодарен съм тази възможност, но съм също горд и щастлив. IKEA е в сърцето ми и наистина вярвам в мисията да създадем по-добро ежедневие за мнозина. Ще продължим да бъдем верни на това кои сме и какво ни прави уникални: нашата култура и ценности, нашата визия и нашата бизнес идея. “, сподели Ринг.

Торбьорн Льоф се присъединява към IKEA също през 1989 г. След години усилена работа като управляващ директор в IKEA Швеция AB, той става изпълнителен директор на Inter IKEA Group през 2013 г. По време на ръководството му компанията претърпява голяма трансформация - успешно придобиване и интегриране на всички дейности на IKEA в сферата на доставките и индустрията и преструктуриране на франчайз системата. С новата си структура и посока, бизнесът се разширява до над 15 нови пазара - един от най-интензивните периоди на международна експанзия за компанията.

Изживях повече от 30 фантастични години с IKEA, през които компанията отбеляза забележително развитие и за мен бе голямо вдъхновение да бъда част от това. Сега, взимайки решението да прекратя работата си тук, го правя с много гордост от постигнатото заедно. Винаги ще нося със себе си спомените от всички прекрасни срещи с колеги и партньори от цял свят.”, заяви Торбьорн Льоф.


ИКЕА изтегля превантивно чаша за път TROLIGTVIS

15 януари 2020 г.

Изтеглянето засяга само чаши за път TROLIGTVIS, които са произведени в Индия и имат маркировка “ Made in India” на дъното на чашата.

ИКЕА изтегля превантивно чашата за път поради несъответствие с изискванията на ИКЕА относно употребата на химикали при производството на продукти, предназначени за контакт с храни. Изтеглянето засяга само чаши за път TROLIGTVIS, които са произведени в Индия и имат маркировка “ Made in India” на дъното на чашата.

Безопасността на клиентите е основен приоритет на ИКЕА, затова всички наши продукти преминават строг контрол на качеството и следва да отговарят на съответните стандарти и законови разпоредби. ИКЕА бе наскоро уведомена, че при определени пробни тестове на съответната чаша за път TROLIGTVIS са установени нива на миграция на дибутилфталат (DBP), които надвишават допустимите граници, заложени в изискванията на ИКЕА. ИКЕА от дълги години е забранила употребата на фталати в продукти, които имат контакт с храни.

ИКЕА приканва всички потребители, които са закупили съответната чаша за път TROLIGTVIS, с маркировка “Made in India”, да преустановят употребата й и да я върнат в магазин ИКЕА, където средствата за закупуването й ще бъдат възстановени в пълен размер или ще могат да я заменят с друг сходен продукт. Не е необходимо представяне на касова бележка за въстановяване на сумата или замяна на продукта.

Повече информация можете да получите на безплатния ни телефон 0800 45 800.


ИКЕА отваря магазин с нова концепция във Варна

18 декември 2019 г.

Откриването е планирано за втората половина на 2020 година.

Нов магазин на ИКЕА ще отвори врати във Варна. Той ще бъде първият магазин с напълно нов концептуален формат, различен от този на вече утвърдените търговски обекти на компанията в България и ще предложи по-голяма достъпност и удобство за клиентите.

Откриването е планирано за втората половина на 2020 г., а мястото е Delta Planet Mall на бул. „Сливница“ 185. Delta Planet Mall, който отвори вратите си за посетители по-рано тази година, беше наскоро награден в категорията „Търговски сгради“ на престижния конкурс „Сграда на годината“.

Магазинът в морската столица, който ще замести съществуващия ИКЕА Център за поръчки, ще бъде проектиран по иновативен за локация като търговски център модел, с обща площ от 8000 кв.м, от които 5400 кв.м са търговските площи. Този нов етап на развитие е част от стратегията на ИКЕА да бъде по-близо до възможно най-много хора, осигурявайки им желания комфорт и вдъхновение.


ИКЕА обзаведе първото споделено пространство за учене в Студентски град

30 септември 2019 г.

StudyHub e споделено пространство за учене, изградено на базата на философията за споделени работни места.

На 01 октомври 2019 г. в Студентски град в София ще отвори врати StudyHub - първото по рода си споделено пространство за учене в България. Екип студенти от няколко университета установяват проблем с липсата на мотивация за учене сред студентите, живеещи в общежития, поради отсъствието на подходящи места за самоподготовка.

Предприемчивите младежи се обединяват и със съвместни усилия решават да създадат модерно пространство по западен модел, което да реши този проблем и така да промени Студентски град към по-добро. ИКЕА застават зад амбициозната идея на младите студенти и я подкрепят като изцяло обзавеждат пространството.

В проекта се включват интериорните дизайнери на шведската компания, които преобразяват помещението и го превръщат в уютно място, където студентите да откриват повече вдъхновение и мотивация. Посетителите на StudyHub ще могат да се насладят на цветната и забавна колекция FÖRNYAD от ИКЕА, колаборация с аниматора Крейг Редман и Сара Алделм.


ИКЕА изтегля превантивно детски лигавник MATVRÅ

30 септември 2019 г.

ИКЕА изтегля превантивно детски лигавник MATVRÅ, 2 бр. в к-т, в синьо/червено, поради риск от наранявания, които могат да възникнат при скъсване на копчето. Изтеглянето засяга единствено детски лигавник MATVRÅ, 2 бр. в к-т, в синьо/червено с артикулен номер 504.269.20.

ИКЕА приканва потребителите, които са закаупили съответния детски лигавник да преустановят употребата му и да го върнат в магазин ИКЕА, където средствата за закупуването му ще бъдат възстановени в пълен размер или ще могат да го заменят с друг сходен продукт. Не е необходимо да представяте касова бележка срещу въстановяване на сумата или замяна на продукта.

Безопасността на клиентите е основен приоритет на ИКЕА, затова всички наши продукти преминават строг контрол на качеството, като следва да отговарят на съответните стандарти и разпоредби.

Емили Кнестер, Бизнес мениджър в ИКЕА, Швеция казва: „Бяхме уведомени, че има риск копчето на лигавника да се скъса, ако детето го дърпа силно. В ИКЕА подхождаме с изключително внимание към безопасността на клиентите ни, затова взехме решение да изтеглим превантивно детския лигавник MATVRÅ, 2 бр. в к-т, в синьо/червено. Детските лигавници MATVRÅ с цветни мотиви на плод и зеленчук са напълно безопасни за употреба, поради използването на различен материал и дизайн.


ИКЕА продължава да се разраства, докато планира бъдещо развитие

25 септември 2019 г.

Днес Inter IKEA Group споделя факти и данни за ИКЕА, за финансова година 2019.

Финансовата година на ИКЕА започва от 1-ви септември и приключва на 31-ви август. Близо 210 000 служители на ИКЕА от цял свят допринасят за създаването на по-добър живот у дома за възможно най-много хора. Заедно те са представили повече от 2000 нови продукта, тествали са нови формати на магазини и са помогнали на клиентите на ИКЕА да намерят продуктите и решенията, от които се нуждаят.

В резултат на това, продажбите на ИКЕА са нарастнали с 6.5% през 2019. Общите продажби на дребно, които включват продажби на продукти и услуги ИКЕА, възлизат на 41.3 млрд. евро.

Клиентите са закупили директно от магазина или онлайн около 5 милиона смарт крушки и аксесоари, 7 милиона библиотеки BILLY и повече от 10 милиона бройки веге хот дог. Освен това преоткриха някои стари, любими продукти в колекцията GRATULERA – пусната по повод 75-годишнината на бранда ИКЕА.


Сънят е основна тема в новия каталог на ИКЕА

26 август 2019 г.

В каталога за 2020 година ИКЕА обръща внимание на пълноценната почивка и колко е важна тя за свежест и продуктивност през деня

ИКЕА представи новия си каталог за 2020 година. Той обръща основно внимание на пълноценния сън и почивка, които ни помагат да се подготвим за задачите и предизвикателствата на следващия ден.

През последните десетилетия сънят и ползите от него са били все по-пренебрегвани. В глобален мащаб часовете за сън са намалели от 8 на 6 и е доказано, че хроничният недостиг от него е пряко отговорен за нарастваща раздразнителност, депресия, липса на концентрация, намаляване на способността за запаметяване, натрупване на килограми и свързаните с това здравословни проблеми.

С внимателно подбрани продукти в новия си каталог като подходящи матраци, завивки и ергономични възглавници, завеси и светлоизолиращи щори, килими и растения, ИКЕА дава работещи съвети и решения как да подобрим качеството на съня си и да бъдем енергични и свежи през следващия ден.

Каталогът за 2020 година представя шест различни домове, отразяващи основни емоционални нужди на потребителите. Ежегодно ИКЕА провежда многобройни интервюта и посещава домовете на хора по целия свят. Основната им цел е да разберат нуждите и желанията им и какво би подобрило живота им у дома. Именно в такова изследване са установени тези емоционални потребности, които, ако бъдат изпълнени, създават по-добър живот у дома.


ИКЕА информира превантивно потребителите за безопасната употреба на маса за повиване/скрин SUNDVIK

30 април 2019 г.

ИКЕА приканва всички потребители, които са закупили маса за повиване/скрин SUNDVIK да закрепят сгъваемата част с осигурените крепежни елементи за безопасност.

Призоваваме потребителите, които са загубили крепежните елементи да посетят магазин ИКЕА, за да получат нови безплатно. Не е необходимо предоставянето на касова бележка.

ИКЕА информира превантивно потребителите, тъй като е получила информация за три инцидента, при които сгъваемата част на маса за повиване/скрин SUNDVIK се е разхлабила, поради неспазване на инструкциите за употреба и децата са паднали от нея. В нито един от случаите не са констатирани сериозни наранявания.

ИКЕА е забелязала, че потребителите използват продукта като маса за повиване ежедневно и не поставят крепежните елементи за безопасност съгласно инструкциите.

Основното предназначение на продукта е да бъде маса за повиване. Допълнително може да се използва и като решение за съхранение. ИКЕА счита продукта за безопасен, когато се използва по предназначение и съгласно инструкциите.


ИКЕА изтегля превантивно SÖTSAK SKUMTOPP, мек сладкиш с маршмелоу, 180 г, поради недостатъчна информация за алергена мляко в списъка на съставките

12 март 2019 г.

ИКЕА изтегля превантивно SÖTSAK SKUMTOPP, мек сладкиш с маршмелоу, 180г, поради недостатъчна информация за мляко (потенциален алерген за хора, чувствителни към мляко) в списъка на съставките.

Безопасността на храната е основен приоритет на ИКЕА и ние искаме да уверим своите клиенти, че SÖTSAK SKUMTOPP мек сладкиш с маршмелоу със срок на годност между 12.03.2019 и 18.04.2019 се изтегля от пазара.

Призоваваме клиенти, които са алергични или имат непоносимост към мляко или млечни продукти, да върнат SÖTSAK SKUMTOPP в най-близкия магазин на ИКЕА срещу възстановяване на сумата в пълен размер.


ИКЕА обяви тазгодишните победители от конкурса за детска рисунка

15 февруари 2019 г.

Творенията на 6 деца ще бъдат произведени като плюшени играчки с мисия

За пета поредна година децата от цял свят се включиха в състезанието на ИКЕА, за да дадат шанс на играчката на мечтите им да се превърне в реалност. Тази година в конкурса са участвали 87 000 невероятни рисунки, като 6 избрани творби ще бъдат произведени като колекция плюшени играчки SAGOSKATT и ще бъдат пуснати в продажба през есента в магазинната мрежа на ИКЕА по цял свят като част от кампанията „Let’s Play” 2019.

SAGOSKATT е лимитирана колекция от плюшени играчки, проектирани от деца за деца. Тя е част от ежегодната кампания на ИКЕА "Let’s Play", която насърчава всеки да играе повече. Всички приходи от продажбите на SAGOSKATT се даряват на местни благотворителни организации.


ИКЕА Център за поръчки Пловдив отвори врати

05 декември 2018 г.

ИКЕА приветства първите си посетители в мол Plovdiv Plaza

ИКЕА Център за поръчки Пловдив отвори врати днес в мол Plovdiv Plaza. Това е третият център за поръчки в България след този във Варна през 2015 г. и този в Бургас, който бе открит през 2016 г.

В новия Център за поръчки посетителите могат да се вдъхновят с различни идеи за обзавеждане, да се докоснат до избрана част от продуктите на ИКЕА и да поръчат от наличния асортимент.

За улеснение на всички клиенти, в Центъра за поръчки в Пловдив ще се извършват и допълнителни услуги като проектиране на кухни, доставка до дома, монтаж и потребителско финансиране.


ИКЕА изтегля превантивно разтегателнa маса в бяло GLIVARP

27 ноември 2018 г.

ИКЕА изтегля превантивно разтегателна маса в бяло GLIVARP. Изтеглянето важи и за двата размера (125/188x85см и 125/115x70см).

ИКЕА приканва потребителите, които са закупили съответната маса след февруари 2017, да я върнат в магазин ИКЕА, където средствата за закупуването й ще бъдат възстановени в пълен размер или ще могат да я заменят с друг сходен продукт.

ИКЕА бе уведомена за няколко случая, в които разтегателната част на разтегателна маса в бяло GLIVARP се е откачила от опорните релси и е паднала, с риск да причини евентуални наранявания.

Поради тази причина ИКЕА изтегля превантивно съответната маса в двата налични размера. Изтеглянето не засяга разтегална маса от стъкло GLIVARP. ИКЕА благодари на всички свои клиенти за проявеното разбиране.


Детска рисунка може отново да се превърне в плюшена играчка с мисия в конкурса на ИКЕА

02 ноември 2018 г.

Всички приходи от продажбата на играчките SAGOSKATT отиват в полза на проекти на УНИЦЕФ за децата в България

Стартира ежегодният конкурс за детска рисунка на ИКЕА, в който творенията на децата на лист хартия могат да „оживеят“ и да бъдат произведени от компанията като плюшена играчка от колекцията SAGOSKATT. „Вълшебен конкурс 5“ и колекцията SAGOSKATT са част от кампанията Let’s Play, която извежда на преден план ролята на играта – не само за децата, но и за всички хора – защото играта е незаменима човешка потребност.

Във „Вълшебен конкурс 5“ в България могат да се включат деца до 12-годишна възраст, като в периода от 1 до 18 ноември качат рисунка на своя въображаем приятел на специалната платформа ikeaplay.bg.

Рисунките от миналогодишния конкурс вече са произведени и са част от колекцията плюшени играчки SAGOSKATT на ИКЕА. Всички приходи от продажбата на колекцията отиват в подкрепа на проекта на УНИЦЕФ „Заедно от детската градина“.


Временно удължаване на срока за доставка на поръчки от ИКЕА онлайн магазин

26 септември 2018 г.

Призоваваме всички, които очакват доставката си, да се свържат с нас на безплатната ни телефонна линия 080045800, за да получат информация за статуса на своята поръчка.

Нашите клиенти са основен приоритет и поради тази причина от месец юли предприехме мащабно реформиране на организацията на логистичния процес с цел да подобрим клиентското преживяване във всички канали за продажба. По време на фазата на прехвърляне на логистичните операции към външен партньор, установихме сфери, в които допълнително да усъвършенстваме процедурите си.

Това обаче предизвика неочаквани забавяния в графиците за изпълнение на поръчките – което се случи основно в онлайн магазина. С цел да разрешим въпроса с възникналото забавяне, се налага временно да увеличим срока на доставка за поръчки от онлайн магазина на ИКЕА на 30 работни дни.

Тази мярка ще даде възможност да реализираме докрай предприетата логистична промяна, да възстановим нормалния ритъм на работа възможно най-скоро и да изведем обслужването на клиентите в онлайн магазина на ИКЕА на още по-високо ниво.


ИКЕА изтегля превантивно определени партиди на лампа за таван CALYPSO

26 септември 2018 г.

ИКЕА призовава клиентите, закупили такава лампа след 1-ви август 2016 г., да проверят датата на производство върху продукта.

Приканваме потребителите, които използват лампа за таван CALYPSO с етикет на производство от 1625 до 1744 включително, да преустановят употребата й и да върнат продукта в магазин ИКЕА.

Средствата за закупуването му ще бъдат възстановени в пълен размер или ще могат да го заменят с нова лампа за таван CALYPSO. Не е необходимо да представяте касова бележка срещу възстановяване на сумата или замяна на продукта.

Безопасността е основен приоритет на ИКЕА, затова всички наши продукти следва да отговарят на международните и национални разпоредби и съответните стандарти.


ИКЕА представи новия си каталог за 2019 и обяви отварянето на нов център за поръчки в Пловдив

30 август 2018 г.

Компанията бележи среден ръст от 12% в продажбите от отварянето през 2011г.

ИКЕА представи новия каталог за 2019 година, в който основен фокус са различните нужди у дома. Той показва цялостни интериорни решения, дизайнерски асортимент и нови, трайно по-ниски цени.

ИКЕА отваря нов център за поръчки в Пловдив. Това е третият такъв на компанията след този във Варна, който започна работа през 2015 г., и този в Бургас, стартирал през 2016 г. Центърът ще бъде открит този ноември в новия мол в града – Plovdiv Plaza.

Компанията представи и развитието си за изминалите 7 каталожни години. За този период ИКЕА в България привлече 16 милиона посетители, отбеляза среден ръст от 14% на клиенти и 12% на продажбите.


ИКЕА ви благодари за първите прекрасни 75 години заедно!

27 юли 2018 г.

На 28 юли ИКЕА навършва 75 години. На тази дата през 1943 г. Ингвар Кампрад основава компанията в покрайнините на Елмхулт, Швеция.

Започвайки като малък бизнес за поръчки по пощата, управляван от тийнейджър на велосипед, за 75 години ИКЕА се превръща в един от водещите мебелни брандове в света. Днес компанията е представена на 49 пазара, магазините ѝ се посещават от близо един милиард души всяка година, а посетителите онлайн надвишават 2,5 милиарда годишно.

Планира се празненствата да продължат до края на годината – следете IKEA.bg!


ИКЕА получи три награди RED DOT 2018 за продуктов дизайн

10 юли 2018 г.

Резултатите от RED DOT 2018 са с тройна победа за дизайн на ИКЕА. Брандът бе награден за мултифункционалата платформа за диван DELAKTIG, преносимата музикалната колекция FREKVENS и KUNGSBACKA, първата кухня на ИКЕА, направена от рециклирана дървесина и рециклирана пластмаса на годишната церемония, която се проведе този месец в Есен, Германия.

„Трябва да се научим да използваме по-добре ресурсите на планетата по интелигентен начин. Нашата амбиция е да увеличим дела на рециклираните материали в нашите продукти.“ – сподели Анна Гранат, разработчик на продукти в IKEA.

Тази година бяха получени изявления от 59 страни и въведените продукти бяха оценени индивидуално от независимо и международно жури от експерти. Наградите Red Dot са едни от най-големите световни продуктови конкурси.


ИКЕА промени 6000 кв. м. от магазина, през август ще заработи изнесен логистичен център в София.

12 юни 2018 г.

Тези дейности се реализират под мотото „Променяме магазина за теб“, след като Никос Ифантидис, управител на ИКЕА за България, пое ангажимент за подобряване на клиентското преживяване.

ИКЕА обяви обновените 6000 кв. м. от магазина в София. Следващата важна стъпка ще бъде логистичен център под наем край столицата, което ще оптимизира логистичните процеси и наличността в магазина.

Променени са общо 8 отдела от търговската част – готвене, за трапезата, текстил за дома, текстил за спалня, килими, баня, организиране на дома и осветление. Нов облик имат и касите, ИКЕА бистро, магазина за шведска храна и зоната за обслужване на клиенти.

Следващата ключова стъпка за подобряване на потребителското преживяване се очаква през август. За тогава е планирано да заработи нов модерен логистичен център в София. След проведена тръжна поцедура за доставчик на логистичната услуга е избран „карго-партнер“ (cargo-partner), един от най-големите логистични доставчици в България.


ИКЕА представи нови сътрудничества: с Adidas, Lego, дизайнера Стефан Диез и други

8 юни 2018 г.

Това се случи по време на традиционното събитие Дни на демократичния дизайн, което се провежда в Елмхут, Швеция.

ИКЕА представи предстоящите си нови сътрудничества с компании и дизайнери – Adidas, Lego, UNYQ и Area Аcademy и с дизайнера Стефан Диез.

Сътрудничествата с компании се очаква да доведат до по-интересни и вдъхновяващи предложения. ИКЕА и adidas ще работят съвместно, за да развият спортуването вкъщи и усъвършенстването на здравословните навици. ИКЕА и Lego Group от своя страна ще сътрудничат за повече и по-увлекателни и развиващи игри за децата вкъщи.

ИКЕА се свързва с награждавания индустриален дизайнер Стефан Диез, с когото ще търсят нови възможности за проектиране на работни места, приспособени към начина, по който хората вече работят. Другите колаборации са с UNYQ, водеща 3D принтинг компания и образователната институция Area Academy и Saint Heron, мултидисциплинарен културен център.


Новият Център за поръчки на ИКЕА в Бургас отваря врати на 20 октомври

11 октомври 2016 г.

Центърът се намира в Mall Galleria, предлагайки вдъхновяващи интериорни решения на 2 100 кв. метра площ

Новият Център за поръчки на ИКЕА в Бургас отваря врати за посетители на 20 октомври 2016 г. и ще бъде първият обект на марката в Югоизточна Европа, интегриран в мол. Разположен на две нива, върху обща площ от 2 100 кв. метра, той ще предлага изцяло нов модел на пазаруване за клиентите от Бургас и региона. Посетителите ще могат да се вдъхновят от разнообразни интериорни комбинации, както и да получат компетентни съвети от консултантите на ИКЕА. Клиентите ще могат лесно да направят поръчка от целия продуктов асортимент, наличен в магазин ИКЕА в София, след което ще получават покупките си до Центъра за поръчки без допълнително оскъпяване за доставка. Освен това в новия търговски обект на ИКЕА ще се предлагат допълнителни услуги като дизайн на кухня, монтаж и потребителско финансиране.


Кампанията БАЛКОН ТУРИСТ на ИКЕА спечели злато на ФАРА

19 септември 2016 г.

БАЛКОН ТУРИСТ бе отличена със Злато за кампания и два сребърни приза на най-големия рекламен фестивал у нас, a ИКЕА България се класира в топ пет на рекламодателите у нас.

Кампанията БАЛКОН ТУРИСТ на ИКЕА България и Ogilvy Group Bulgaria спечели златна награда в една от най-оспорваните категории „Комуникационна кампания” на фестивала на Българската асоциация на комуникационните агенции – ФАРА 2016, който се проведе от 15 до 17 септември в Пловдив. БАЛКОН ТУРИСТ спечели и два сребърни приза – за „Интерактивна кампания” и за идеята да се използват балкони за рекламен канал в категорията „Нов комуникационен канал”. ИКЕА България се нареди на пето място в класацията на рекламодателите, участващи в креативния фестивал. По-рано тази година, ИКЕА взе златна награда за БАЛКОН ТУРИСТ и в категорията „Услуги” на наградите за ефективност Effie Bulgaria.


ИКЕА България открива нов Център за поръчки в Бургас и представя новия си каталог за 2017

30 август 2016 г.

ИКЕА България обяви откриването на нов Център за поръчки в Бургас тази есен като резултат от стабилния си растеж. Компанията отчита 18% ръст в продажбите, 12% ръст на посетителите и 26% повече клиенти в сравнение с миналата каталожна година. Резултатите отразяват цялостното присъствие на ИКЕА в България и включват магазин ИКЕА в София, онлайн магазина и Центъра за поръчки във Варна. За изминалата каталожна година трите канала за продажба отчитат оборот от 92 милиона лева. Компанията регистрира общо 2.5 милиона посетители и 950 000 клиенти, отбеляза Тео Муратидис, управител на ИКЕА България.


ИКЕА информира клиентите, че всички скринове, които предлага, отговарят на задължителните стандарти за сигурност във всички страни, в които се продават

29 юни 2016 г.

Във връзка с публикациите относно изтеглянето на скринове ИКЕА, уведомяваме клиентите, че това засяга единствено пазарите на САЩ и Канада. Конкретният продукт се изтегля, тъй като не отговаря на изискванията на доброволен местен стандарт на ASTM (American Society for Testing and Material).

Скриновете ИКЕА отговарят на всички задължителни стандарти за сигурност в Европейския съюз и в останалите страни, в които се продават. Всички скринове ИКЕА са тествани и отговарят на Европейския стандарт за безопасност (EN 14749). Различията в доброволното регулиране от континент на континент са често срещани, особено ако се провежда от частни, неправителствени организации.


Влез в света на игрите с LATTJO

Дни преди празника на най-важните хора те каним на нашата LATTJO олимпиада за игри на открито, част от събитията на Sofia Fun Fest. Събери своя отбор и се включи в състезанията по скачане на ластик, дърпане на въже и скачане в чували. Ние ще ти припомним правилата, а ти и твоя отбор ще имате шанса да спечелите чудни игри и играчки от нашата колекция LATTJO.

Започваме в 11:00 часа на 28 май на изхода към Sofia Ring Mall.


Да играем и декорираме заедно – креативна работилничка в ИКЕА

Великденските празници са съвсем близо, затова е време да се подготвим с декорацията.

С нашите приятели от Работилничка за приложни изкуства - 11:00 до 15:00 часа, до Магазин за шведска храна.

Ще развинтим фантазия и въображение, за да подготвим заедно празничната украса у дома. Разбира се, всичко ще е под формата на игра и забавление!


ИКЕА представя фотоизложба IKEA Art Event 2016

Второто издание на лимитираната колекция IKEA ART EVENT представя фотографии на 11 значими съвременни фотографи от цял свят.

Откриването на изложбата с вдъхновяващите арт фотографии от различни точки на света е на 11 април от 19:00 часа в PhotoSynthesis - място за фотография, хора и идеи.


ИКЕА представи лимитирана колекция GILTIG със специална изложба

На 29-и април ИКЕА представи своята най-нова лимитирана колекция GILTIG със специална продуктова изложба, която може да бъде видяна до 3 април в Галерия 2.0 в София. GILTIG е създадена в партньорство с лондонския моден дизайнер Кейти Иъри и пренася типичните за нея атрактивни илюстрации върху мебели и аксесоари. Цялата линия беше курирана като изложба от Студио Комплект, а по повод откриването й се проведе дискусия на тема „Модата среща интериорния дизайн”, с участието на Поли Георгиева, интериорен дизайнер в ИКЕА, Лидия Манолова, интериорен редактор в сп. BRAVACASA и Антония Йорданова, креативен директор на българския моден бранд KNAPP.


ИКЕА спечели наградата iF DESIGN 2016 за работната лампа RIGGAD

Работната лампа с безжично зареждане RIGGAD на ИКЕА спечели престижното отличие iF DESIGN AWARD на церемония в Мюнхен. iF е сред водещите световни награди за дизайн, a RIGGAD бе отличена в категорията Осветление.

„iF награждава изключителните постижения в дизайна. За нас е чест, че iF отличи нашите усилия за създаването на работната лампа RIGGAD,” заяви Бьорн Блок, мениджър „Осветление“ в ИКЕА.


Малки и големи готвят заедно с „Малка сладка“ в ИКЕА

Най-пъстрата и забавна детска готварска книжка „Малка сладка“ отново гостува на ИКЕА със специално събитие, в което децата ще готвят със своите родители. Инициативата е част от многото семейни и готварски приключения в ИКЕА и ще провери как се справят малките и големите в съвместните си опити за приготвяне на вкусотии. Събитието е в събота, 24 октомври, от 11:00 часа, а мястото – до ресторанта на ИКЕА.


Новият ИКЕА каталог е посветен на живота във и около кухнята

ИКЕА каталог 2016 е изпълнен с нови продуктови предложения, вдъхновение за обзавеждане на дома и находчиви решения за всяко пространство. Тази година ИКЕА поставя акцент върху живота във и около кухнята наред с всички моменти, които прекарваме вкъщи.


Първият Център за поръчки на ИКЕА в България отвори врати в град Варна

Първият Център за поръчки на ИКЕА в България отвори врати в град Варна. Проектът е част от стратегията на компанията да улесни достъпа на още повече хора до продуктите за обзавеждане на дома на ИКЕА чрез нови канали за продажба. Центърът във Варна е втората значима стъпка на ИКЕА България в тази посока за 2015 г., след старта на онлайн магазина ikea.bg през месец април.


ИКЕА представя новата си посока за развитие на бизнеса си с храни и напитки

ИКЕА Храни и напитки започва своята дългосрочна глобална кампания с основен фокус върху по-здравословното хранене и начин на живот. Следвайки визията си да направи всеки ден по-добър за хората, ИКЕА ще предлага по-богата селекция от природосъобразни храни. Първата крачка в тази посока е въвеждането на вегетарианските кюфтенца GRÖNSAKSBULLAR, които се предлагат и в България от 29 април.


ИКЕА България стартира онлайн магазин

Като част от стратегическите приоритети да бъде все по-достъпна за хората, ИКЕА отвори своя онлайн магазин в България. От 22 април клиентите на шведската верига могат удобно да пазаруват от всяка точка на страната.

В забързаното и високотехнологично съвременно ежедневие, ИКЕА остава вярна на мисията си да предоставя добър дизайн и качествени продукти на достъпни цени за всеки дом. Стъпването на компанията на разрастващия се глобален онлайн пазар е една от най-големите крачки в отговор на световните тенденции и в търсене на максимална близост до всеки клиент.


Нов живот за старите книги

В дома ви е пълно с вече прочетени и отдавна забравени детски книжки, които събират прах по рафтовете? Сега можете да им вдъхнете нов живот, като посетите Библиотеката за книжки на ИКЕА, която ще бъде разположена между 9 и 14 декември в книжарницата на Софийския Международен литературен фестивал в мраморното фоайе на Националния дворец на културата. Там можете да оставите книжка, издадена преди не повече от 15 години, или да закупите нова, а ИКЕА ще се погрижи тя да стигне до дете, което има нужда от нея.


Коледното настроение завлaдява ИКЕА

Празнични вкусотии, коледна музика, шведски традиции и много светлина очакват посетителите на магазин ИКЕА България през декември. За трета поредна година ИКЕА ще посрещне коледните празници с празнично настроение, вкусен аромат на сладки с канела, музика и много светлина.


Креативното осветление у дома – във фокуса на семинар в ИКЕА

Как да използваме светлината, така че да създадем повече хармония и уют у дома? Кои са най-важните принципи за осветяване на помещенията и какви са предимствата на LED осветлението? Отговори на тези въпроси ще дадат специалистите на ИКЕА на семинара „Нека бъде светлина във всеки #дом”, който компанията организира на 26 ноември.


Децата ще създадат сами украсата за Хелоуин в ИКЕА

Едно от най-забавните неща, с които свързваме Хелоуин, освен неизменните страшни костюми и събирането на лакомства, е украсяването на дома за празника. Ето защо, на 31 октомври децата ще имат възможността да развихрят въображението си и да създадат сами оригинални декорации за Вси Светии в рамките на арт-работилница в ИКЕА.


Световноизвестният детски психолог Алисън Шейфър гостува в ИКЕА

Освен в място за топлина и споделени мигове, домът често се превръща и в арена на борби за надмощие. Правилно ли е да основаваме отношенията си на постоянни борби и победи, или е по-добре да концентрираме усилията си върху това да заработим като един екип? Възможно ли е изобщо родители и деца да бъдат равноправни партньори в семейството? Върху тези въпроси ще се фокусира световнизвестният детски психолог, лектор и автор на бестселъра „Скъпи, провалих децата” Алисън Шейфър на безплатна лекция за родители в ИКЕА.


Мащабна симулация на пожар в ИКЕА България

Мащабна симулация на избухване на пожар се проведе в магазина на ИКЕА България на 25 октомври. Всички присъстващи клиенти бяха евакуирани в реално време, а служителите образуваха жива верига, за да гарантират сигурността на клиентите и достъпа на представителите на всички отговорни институции до обекта.


ИКЕА България празнува трети рожден ден

На 20 септември се навършват три години от стъпването на ИКЕА на българския пазар. Мебелният магазин ще отпразнува рождения си ден с изненади за своите клиенти.


Романтична вечер под звездите с ИКЕА

Политически акции, виртуозни скейт изпълнения, бира на пейка с приятели...обикновено това са първите асоциации, които ни идват наум, когато чуем за градинката пред паметника на Съветската армия. За две щастливи двойки обаче, тя се превърна в място за романтична вечер в уютна обстановка, пресъздаваща най-актуалните идеи за обзавеждане от ИКЕА.


ИКЕА се разположи в центъра на София

От 4 септември столичани могат да разгледат обзавеждането на ИКЕА и да почерпят идеи и вдъхновение за дома не само във фирмения магазин, а и на открито, в центъра на града. Това стана възможно, след като ИКЕА разположи в градинката пред Паметника на съветската армия три уютно обзаведени стаи - спалня, детска и всекидневна, отразяващи най- новите идеи от ИКЕА. Първите гости бяха посрещнати със сутрешно кафе от екипа на ИКЕА България. До 14 септември всеки минувач може да разгледа интериорите, да и да се наслади на домашен уют по време на забързания работен ден, прелиствайки новия каталог на ИКЕА. Посетителите ще могат да споделят какво означава дома за тях във видео, което ще бъде качено във Vbox7 и в YouTube канала на ИКЕА.


ИКЕА представя новия си каталог и над 500 по-ниски цени

ИКЕА България намалява цените на над 500 артикула от асортимента си. Намалението обхваща цялата продуктова гама, поставяйки акцент върху артикулите за баня и спалня, които са във фокуса на новия каталог на ИКЕА за 2015 г. Това съобщиха от екипа на ИКЕА България на среща с медиите на 28 август в София, на която бе представен и новият каталог на марката. Новият каталог включва над 2000 продукта за дома, чиито цени могат само да намаляват в рамките на каталожната година*. (от септември 2014 г. до август 2015 г.).


Август е месец на децата в ИКЕА

През целия месец август децата ще имат разнообразни възможности за креативни занимания и забавления в Магазин ИКЕА в София. Всеки уикенд е посветен на различна любопитна тема, която по забавен начин да развие въображението и креативните способности на малките посетители на ИКЕА.


Първият ИКЕА Family семинар посреща дизайнера Мая Ганжниеч в София

Младият полски дизайнер Мая Ганжниеч ще гостува на ИКЕА на 20 юни зa първия ИКЕА Family семинар в България. Ганжниеч, един от дизайнерите на лимитираната колекция IKEA PS 2014, ще разкаже за участието си в проекта, обединил 19 млади творци от всички точки на света и за „Дизайна в движение“, или как динамичния начин на живот променя облика на дома.


ИКЕА празнува 1 юни с уикенд, посветен на децата

Цял уикенд, посветен на децата и техните родители, подготвя ИКЕА България по повод детския празник 1 юни. Програмата за 31 май - 1 юни предвижда лекция за родители на световноизвестния специалист по здравословно хранене Барбара Рен, четене на открито с деца пред Националната библиотека, както и разнообразни игри и изненади за малките посетители на магазина и техните семейства.


Шведски и български традиции се пренасят в ИКЕА за детски Великден

Игри, музика и състезания с разнообразни награди за малки и големи ще организира ИКЕА за своите посетители в разгара на великденските празници. Великден е един от най-големите празници на семейството, изпълнен с любими на децата традиции. Ето защо ние ще празнуваме по българските обичаи, същевременно запознавайки децата и техните родители и с типично шведските великденски традиции.